Tweet..Tweet..

                                                                                    


    Semalam sempat bersucker punch dgn kawan².. last minute plan.. kami berempat je yg nengok.. movie di Alamanda kul 8.30.. 1st time rasanya aku tgk gsc cepat betul tayangkan filem.. kalau selalunya, 10min lepas masa tayangan baru filem akan keluar sebab kita akan dihidangkan dengan iklan² dan trailer².. tapi semalam, kitorg masuk kul 8.35pm, movie telahpun ditayangkan..

    Review

    so far citer ni ok la.. aku kategorikan sbg citer aksi dan fantasi.. at certain time, aku rasa cam tgh main game pun ada.. hehehe.. citer pasal sorg remaja perempuan, Babydoll (Emily Browning) yang dimasukkan ke rumah sakit jiwa oleh bapa tiri yg tamakkan harta. But, rumah sakit jiwa ni bukan rumah sebarangan.. it's more to girls house dan  mereka akan dijual.. so babydoll ni nekad nk larikan diri dr rumah sakit jiwa tu sebab dia akn dijual kpd High Roller. Kat sini aku cam konfius samada benda ni in reality or fantasy.. Lepas tu dia dipertemukan dgn Sweet Pea, Blondie, Amber dan... err.. lupa plak nama sorg lg.. diorg ni org² lama di rumah sakit jiwa ni dan sgt excited utk keluar.

    bila berjumpa..jd satu kumpulan.. oh ya.. babydoll ni kena complete mission utk selamatkan diri dalam masa 5 hari.. adela aksi dia di alam fantasi di mana dia jumpa dgn org tua yg akan bg guide utk dia lepaskn diri.. but 1st dia kena cari 5 benda untuk mencapai kebebasan.. so utk mendapatkan benda² ni, berlaku lah aksi² ala² game counter strike.. emm..  naga yg dlm Merlin tu pun ade gak..

    Secara keseluruhannya aku enjoy filem Zack Snyder ni.. jalan cerita ok.. cuma ada gak aku rasa boring skit sbb repeat aksi² masa nk completekan mission mengumpul items tu.. and penonton kena pikir sikit utk membezakan keadaan dan cerita.. pastu filem takdela aksi yg keterlaluan sgt.. sebab tu dia PG13 je.. aku rasa best sebab penggunaan CGI utk aksi² dan skil² sangat menarik, cantik dan gempak..




    .

    0 comments:

    Miscellaneous

    Followers