Tweet..Tweet..

    ada benda yg kita takkan jumpa kalau xdicari.. contohnya, keje. Takkan ade kalau kite xmencari.. yg lainnye.. ketenangan.. dalam sebuah lagu ade kata.. ketenangan takkan hadir kalau tak dicari.

    dan saat ini aku memerlukan ketenangan.. banyak benda yg berlaku minggu ni.. suka dan duka silih berganti.. sejak Ramadhan haritu, keadaan atuk tak berapa baik.. maklumlah.. orang tua.. perut da tak tahan.. sejak kebelakangan ni.. atuk selalu kena gastrik.. selera makan pun da kurang.. risu aku tgk keadaan atuk.. terbaring je la.. tapi atuk xle sihat sikit.. ade je la keje yg dier nk buat. ubah tu.. alih ni..hm.. atukk.. atuk..

    dalam minggu ni jugak sorang lg atuk aku telah pergi menghadapNya yg Esa.. al-fatihah~.. walaupun tok ngah merupakan abah kepada paklong aku.. tapi hubungan tok ngah dgn kami sangat rapat.. tringat lagi.. kalau musim buah tok ngah xkan lupa utk kirimkan kami manggis, durian dan rambutan hasil dari kebunnya. walaupun jauh di perak.. tapi dia xkisah utk turun ke sini..

    smalam.. sorang lagi atuk yg kat bota slamat menjalani pembedahan jantung di HUKM.. alhamdulillah.. pembedahan berjaya disempurnakan.. pembedahan kali ni adlh utk menanam besi spring sbg sokongan kpd jantung.. walaupun pada mulanya hendak dimasukkan belon sahaja.. semoga ALLAH memberikannya kesihatan dan kekuatan..

    ya ALLAH kurniakanlah kesihatan dan kebahagiaan kepada orang² yg aku sayang..janganlah engkau cabut iman kami setelah engkau memberi hidayah kepada kami dan berilah kami rahmat yang ada di sisiMu sesungguhnya Engkau sangat banyak memberi.. dan tolonglah kami supaya ingat kepadaMu, syukur kepadaMu dan elok ibadah kepadaMu.. amiin..

    tringat aku kat entri yg lepas.. pasal wajah kesayangan.. tahun ni aku byk kehilangan wajah² kesayangan.. semoga ALLAH tempatkan mereka dikalangan para solihin.. insyaALLAH.. utk cerita gembira.. nntla aku sambung esok² sekiranya masih diberkan kesempatan..



    // al-Fatihah buat arwah atuk, Johari bin Dahlan.. semoga ditempat dikalangan orang² yg beriman..

    0 comments:

    Miscellaneous

    Followers