Tweet..Tweet..

    Pernah tak kita tatap wajah orang² terdekat kita saat mereka sedang tidur?.Kalau belum cubalah sekali saja menatap wajah mereka,saat mereka sedang tidur.Pada saat itu adalah eksperesi paling wajar dan paling jujur dari seseorang.Seorang artis yang ketika dipentas nampak cantik dan hebat,tapi akan jadi biasa dan jauh berbeza jika sedang tidur.

    Perhatikanlah ayah kita saat beliau sedang tidur.Sedarilah betapa badan yang dulu kuat dan gagah kini semakin tua dan lemah.Betapa rambut² putih mulai menghiasi kepalanya,betapa kerutan mulai terpahat diwajahnye.Orang inilah yang tiap hari bekerja keras untuk kesejahteraan anak²nye..Orang inilah rela melakukan apa saja asal perut kita kekenyangan dan pendidikan kita lancar dan berjaya.

    Sekarang lihatlah ibu kita.Kulitnya mulai berkedut dan tangan yang dulu halus membelai² tubuh kita ketika masih bayi,kini bertukar kasar.Orang inilah yang tiap hai menguruskan keperluan kita.Orang ini lah yang rajin palin mengingatkan dan membebel kita,semata² kerana rasa kasih dan sayangnye yang sering disalah ertikan.

    Cubalah menatap wajah orang² tercinta itu: Ayah,Ibu,Suami,Isteri,Abang,Kakak,Adik,Anak Sahabat,Semuanya. Rasakan kuasa cinta yang mengalir perlahan²,disaat menatap wajah mereka yang terlelap itu.Rasakan getaran cinta yang mengalir deras,ketika mengingati betapa banyaknya pengorbanan yang telah dilakukan oleh orang² itu untuk kebahagiaan kita.Pengorbanan yang kadang² tertutup oleh kesalahan kecil,yang entah kenapa selalu nampak besar.

    Secara ajaib tuhan mengatur agar pengorbanan itu boleh dinampakkan lagi melalui wajah² jujur disaat mereka sedang tidur.Pengorbanan yang kadang kala melelahkan namun enggan mereka ungkapkan.Namun ekspresi wajah mereka ketika tidur mengungkap segalanya.Tanpa kata,tanpa suara dia berkata "Betapa lelahnya aku hari ini,dan penyebab lelah itu? Untuk sapa aku berlelah²? Tidak lain hanyalah untuk kita.Kenanglah,hargailah,sanjungilah ibu,bapa,kakak,abang,suami,isteri,anak,sahabat yang telah melewati hari² suka dan duka bersama kita.

    Bayangkan lah,sekiranya hari esok ,mereka tidak lagi membuka mata untuk selama-lamanye..

    maafla kalau entry ni agak sedih.. entry ni aku amik dari email yg masuk kat inbox ni.. sedihkan? tula perasaan aku skang ni.. sedih sayu. bercampur baur..



       

    0 comments:

    Miscellaneous

    Followers